söndag 14 februari 2010

Natten till lördag

Vilken helg detta varit. Tösen väckte mig genom ett skrik/rop natten till lördag, mamma mamma, jag spyr... Det var bara hasa sig upp vid halv två på natten, ta tjejen till toaletten, duscha henne, och se till att hitta en alternativ sovplats (soffan). Men hon kunde inte sova. Nästan varje halvtimme var det dags igen, hon fick ut allt, och det rann ur båda ändar... Stackars flicka, men jag hjälpte henne så gott jag kunde. Vi var uppe minst tio omgångar, så när förmiddagen kom så ville jag bara soooovaaaaa... och det ville tösen också, som tur var. Maken och pojken stack iväg och handlade, köpte lördagsgott osv.
Tyvärr fick vi stopp i avloppet också, så vi fick var sparsamma med att spola vatten också. Kan man ju säga att det inte kom lägligt precis.
Tösen är glad och pigg idag alla fall... hmm, skulle jag inte skriva, då kommer hon gående och säger, jag mår illa, och allt snurrar... Stackars liten...Måste ta febern på henne, hon känns varm nu igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar